Irisgarritasun-tresnak

Skip to main content
Mugikortasuna eta trafikoa

Antzizarko biribilgunea eraikitzeko lanak hasiko dituzte

2024/10/04

Beasaingo segurtasuna eta sarbidea hobetuko du eta trazatu berriak trafikoa modu eraginkorragoan antolatzea ahalbidetzeaz gain, ibilgailuen abiadura murriztuko du. Halaber, AP-636 errepideko pasabidea birgaitzeko lanak esleitu dira

Datorren asteazkenean, urriaren 9an, Gipuzkoako Foru Aldundiak biribilgune berria eraikitzeko lanak hasiko ditu GI-2632 errepidearen eta Igartza Oleta kalearen arteko bidegurutzean, Antzizar auzoan. Beasaingo udalerrirako sarbide eta irteera da puntu hau eta jarduketa honen helburu nagusia da bidegurutze horretako trafiko eta segurtasun arazoak konpontzea. Lanak 599.902 eurotan esleitu dira eta lau hilabeteko gauzatze-epea dute. "Trafikoa hobeto antolatuko biribilgune berriarekin", Felix Urkola Bide Azpiegituretako eta Lurralde Estrategiako diputatuak adierazi duenez, eta "herriguneko eta industria-guneetarako irisgarritasuna hobetuko da, erabiltzaileen segurtasuna nabarmen handituz".

Banaketa berriak eskualdeko trafikoaren eta udalerriko barne joan-etorrien arteko gatazkak murriztuko ditu. "Biribilgune berrira sartzeko trazatuak, lerrokatze kurbatu batekin, ibilgailuen abiadura murriztaraziko du, Beasaingo sarreran eta irteeran zirkulazio seguruagoa eta arinagoa ahalbidetuz", zehaztu du Urkolak.

Leire Artola Beasaingo alkateak eskerrak eman dizkio Aldundiari, beharrizan bati erantzuna emateagatik: "Bidegurutze historiko honek hobekuntza bat behar zuen, bertan kontzentratzen den trafikoagatik, puntu gatazkatsua zen. Inguruko herrietatik datorren eta udalerrirako sarbidean dagoen trafikoak bat egiten duen bidegurutzea da. Beraz, bide-segurtasuna hobetzeko azpiegitura erabakigarria izango da. Trafikoaren segurtasunaz gain, proiektu honetan herritarrena ere hartu da kontuan; kiroldegia eta Loinazpe ikastetxea sarbide horretatik metro gutxira baitaude, eta, ondorioz, pertsonen eta ibilgailuen joan-etorri handia dago".

Biribilgune berriaren ezaugarriak

Biribilguneak 34 metroko kanpoko diametroa eta 6 metroko zabalera izango du, 9 metroko barne-erradioarekin. Adar bakoitzak 4 eta 4,5 metroko sarrera eta irteerako erreiak izango ditu, hurrenez hurren. Konfigurazio horri esker, ibilgailu bereziek biraketa-maniobrak egin ahal izango dituzte zailtasunik gabe, biribilgunea zapalgarria izango baita.

Obrak egungo irlatxoen desagerpena ere ekarriko du, konfigurazio berrira egokitu ahal izateko baina plataforma handitu beharrik gabe. Segurtasuna areagotzeko, bidearen maldak aldatuko dira, errodadura geruza erabat berrituz. Gainera, argiztapena berrituko da, bidegurutze berrira egokitzeko. Esku-hartzea osatzeko, seinaleztapena berrituko da, balizamendua indartuko da eta inguruko defentsak egingo dira.

AP-636 errepideko pasabidearen konponketa

Beasainera egindako bisitan, Urkolak AP-636 errepideko 0,355 pk-ko pasabide goratua konpontzeko lanak esleitu dituela iragarri du. Egitura honek, bao bakarduna eta bi noranzkokoa, etxebizitza bat eta mendiko pista batzuk lotzen ditu. Lanen artean, besteak beste, laguntzak ordeztea, pitzadurak zigilatzea, txikadurak konpontzea eta mortero iragazgaitz bat aplikatzea daude. Taulan, zoladura fresatuko da, kalteak konponduko dira eta dilatazio-batzarrak eta drainatze-sistema bat jarriko dira. Bidegik 356.000 euro inbertituko ditu (BEZ barne), bost hilabeteko gauzatze-epearekin.

 Antzizar biribilgunea 3

52 Propuesta de implementacion de una rotonda en la intersección GI 2632 Katea kalea 1 page 0001